Четвер, 21.09.2017, 19:00

Категорії розділу
Юннатівські цікавинки [1]
Юннатівські цікавинки
Події закладу [113]
Події закладу
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Національно - патріотичне виховання

 

Україна – єдина країна

Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовності її захищати, виховання поваги до батьків, культури та історії батьківщини – одне з пріоритетних завдань сучасної освіти та виховання. З цією метою у комунальному закладі Сумської міської ради – Сумський міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді з 06.03.2017 по 12.03.2017 проведено тиждень національного виховання «Україна – єдина країна».

Відкрив тиждень благодійний ярмарок «Мій рідний край» в рамках благодійної акції «Назустріч мрії V». Вихованці та педагоги закладу підготували оригінальні вироби з паперу, тканини, бісеру; домашню випічку; виростили кімнатні квіти. Під час проведення ярмарку було зібрано кошти для допомоги онкохворим дітям міста.

Також у рамках тижня було проведено:

- виховні заходи: «Поспішай творити добро», «Мальовнича моя Україна», «Тепло своїх долонь і розуму, і серця я Україні милій віддаю»;

- заочні екскурсії по місту Суми;

- бесіди та вікторини: «Видатні українці», «Моє місто», «Народознавче лото», «Моя країна – Україна»;

- майстер-класи: «Символ миру», «Оберегова лялька-мотанка» для воїнів АТО;

- конкурс малюнків «З Україною в серці». Працював відеозал з теми «Шевченко – великий український поет».

На заключному етапі тематичного тижня було проведено пізнавально-розважальну програму «Я – українець і цим пишаюся» для вихованців закладу. Учасники заходу згадали історію становлення нашої держави, її символи та обереги, виконали цікаві творчі завдання, продемонструвавши свою увагу, спритність та кмітливість.

ВСЕУКРАЇНСЬКА ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКА ЕКОЛОГО-ПАТРІОТИЧНА ГРА «ПАРОСТОК» У ЦЕНТУМ

Другий рік поспіль у комунальному закладі Сумської міської ради – Сумський міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді проводиться дитячо-юнацька еколого-патріотична гра «Паросток», що була започаткована Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді (лист НЕНЦУМ від 01.09.2015 «Про проведення Всеукраїнської дитячо-юнацької еколого-патріотичної гри «Паросток»).

Мета заходу – посилення патріотичного виховання учнівської молоді та активізація засобів системи національно-патріотичного виховання.

 

На території Ботанічного саду «Юннатівський» було облаштовано 6 зупинок: «Патріотична», «Історія українського козацтва», «Козацька естафета», «Секрети мандрівника», «Екологічна», «Пошук чарівного ключа».

У цьому році гра була орієнтована на учнів 4-х класів.Під час гри учасники дізналися багато нового про козацьку добу в історії України, історію міста Суми, відповіли на запитання відеовікторини «Впізнай куточок рідного міста», навчилися користуватися компасом і визначати своє місцезнаходження відносно сторін горизонту. Як облаштувати польовий наметовий табір, захистити своє життя і здоров’я від шкідливих комах, що можна вживати в їжу у лісі, правила поводження у надзвичайних ситуаціях– про такі питання розповіли на зупинці «Секрети мандрівника».Учасникам довелося виконувати й екологічні завдання,де потрібно було проявити логіку та фантазію. Спритність, швидкість та вміння працювати у командівихованці ЦЕНТУМ продемонстрували, виконуючи завдання на зупинці «Козацька естафета». Виконання завдань на зупинках «Шалена картопелька», «Маленькі гіганти великої думки» та інші сприяли створенню гарного настрою в учасників гри.

Заключним етапом гри став міні-квест, під час якого учасники повинні були знайти «чарівні ключі».

Незважаючи на несприятливі погодні умови, діти із задоволенням виконували запропоновані завдання.

Перед нагородженням ведуча провела з учасниками гри міні-опитування, під час якого діти позитивно оцінили проведений час, дізналися багато нового про українське козацтво і наше місто Суми. Позитивний відгук організатори отримали і від керівників гуртків і вчителів, які працювали з дітьми.

 

 

За підсумками гри місця розподілилися таким чином:

І місце – команда «Козачата»відділу біології, керівник Бондар О.В.;

ІІ місце поділили команди «Моноліт» відділу екології та краєзнавства, керівник Ніколенко С.В. та «Юні патріоти»відділу декоративно-ужиткових мистецтв, керівник Радченко О.І.;

ІІІ місце – команда «МТС» відділу екології та краєзнавства, керівник Ніколенко С.В.;

ІV місце – команда «Гроза» відділу екології та краєзнавства, керівник Ніколенко С.В.

 

 

 

 

 

 

Учасники та переможці гри нагороджені грамотами ЦЕНТУМ. Вітаємо!

Реалізація завдань обласного соціально-освітнього проекту «Перемога 2015: від «Я»  до «Ми»  у Сумському міському центрі еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді

Педагогічний та учнівський колективи ЦЕНТУМ активно долучилися до  виконання завдань обласного соціально-освітнього проекту «Перемога 2015: від «Я»  до «Ми» в рамках якого проведено різноманітні заходи.

 

Виховний захід «Я – українець і цим пишаюся» пройшов у закладі 26 березня 2015 року в рамках проекту «Перемога - 2015: від «Я» до «Ми». У ньому взяли участь 60 вихованців закладу середнього шкільного віку. Метою заходу було поглиблення знань учнів про нашу державу – Україну; формування національної свідомості школярів; розвиток пізнавальних інтересів; виховання патріотів рідної держави, поваги до її символів. Учасники свята здійснили заочну подорож по Україні, під час якої набули знань про міста нашої країни, її державні символи, народні обереги та славетні імена українського народу. Також вихованці мали можливість позмагатися у конкурсах, пограти в ігри відповідної тематики і продемонструвати свої декламаторські здібності під час читання поезії Кобзаря.

Вихованці всіх профільних відділів Сумського міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді активно долучилися до участі в естафеті корисних справ «З маленьких перемог кожного до загальної перемоги» обласного соціально-освітнього проекту  «Перемога 2015: від «Я»  до «Ми», зокрема:

  • акцію «Подарунок солдату», на яку були запрошені старші лейтенанти 27 реактивного артилерійського полку Артюхов Дмитро Миколайович та Чепік Володимир Ігорович провели  29 березня 2015 року педагоги і вихованці відділу декоративно-ужиткового мистецтва Сумського міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді. Вихованці гуртка «Український сувенір» (керівник гуртка Конева В. М.) виготовили для бійців АТО сувеніри та обереги, щоб підтримати воїнів у їх складній справі захисту Вітчизни. Побратимам запрошених бійців було передано 250 листівок, 80 оберегів-браслетів і 6 відремонтованих годинників. На роботах, виконаних для воїнів АТО, діти написали щирі слова підтримки, любові і поваги за їх нелегку справу.  Гуртківці привітали воїнів у рідному краї, висловили найкращі побажання, а Сітало Марина подарувала на згадку пісню. Воїни в свою чергу розповіли наскільки важливі для них дитячі роботи, які в тяжкі хвилини випробувань допомагають залишатися людяними;
  • зустріч вихованців відділу квітникарства  з воїном АТО, командиром відділення 80 аеромобільної бригади м. Львів, Гребенюком  Артемом Сергійовичем відбулася 8 квітня 2015 року.  Діти висловили свою вдячність, підготували вірші про Україну та подарували квіти, малюнки і виготовлені своїми руками вироби Гребенюку А.С., який  захищав населені пункти  Авдіївку, Піски та аеропорт м. Донецьк від терористів;
  • природоохоронну акцію «Батарейкам – утилізація!» провели вихованці гуртка «Оздоровча гімнастика» (керівник гуртка Соловей С. І.), у межах якої діти  збирали  відпрацьовані хімічні джерела струму у місті Суми, провели інформаційно-просвітницькі заходи серед учнів та населення про необхідність утилізації відпрацьованих елементів живлення та залучали інших до участі в акції. Зібрано близько 500 штук використаних батарейок, які  віднесені до пунктів прийому при магазинах «Компсервіс» та «Часи» по вулиці Харківській для подальшої їхньої утилізації у Львівському державному підприємстві «Аргентум» (єдиному в Україні і третьому в Європі заводу, що мають потужності для переробки відпрацьованих батарейок);
  • свій внесок у збереження та відтворення природи внесли вихованці гуртка «Юні лісівники» (керівник гуртка Дудко К. І.), взявши активну участь у трудовій акції «Плекаємо ліси», під час якої висадили на території Могрицького лісництва 2600 саджанців дуба звичайного;
  •   екологічну акцію «Первоцвіти» провели вихованці гуртка «Друзі природи» відділу квітникарства (керівник гуртка Лазня Т. Є.) з метою поповнення колекції ранньовесняних рослин ботанічного саду «Юннатівський». Під час акції юні квітникарі висадили крокуси, підсніжники, проліски;
  •   благодійна акція «Квіти дітям-інвалідам» проведена 15.04.2015 педагогами та вихованцями гуртків відділу квітникарства  для учнів  Сумського обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів. Завідувач відділу Акіменко В. М. розповіла про біологічні особливості та лікарські властивості кімнатних рослин. Вихованці гуртків «Декоративне квітникарство», «Юні квітникарі», «Основи кактусівництва»  (керівники гуртків Старостенко Т. М., Тімонович Я. В.) подарували дітям кімнатні рослини, вирощені своїми руками (хлорофітум, алоє, каланхоє, плющ, сансев'єра, агава, красула та інші).

У юних натуралістів ще багато цікавих ідей, робота над проектом продовжується.

 

Україно, я для тебе на світі живу

Освітньо-виховний проект

 

 

Проект рекомендований до реалізації у комунальному закладі Сумської міської ради – Сумський міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді  щорічно, починаючи з 2015 р. (протокол педагогічної ради ЦЕНТУМ № 1 від 26.02.2015)

Актуальність проекту

Державотворчі процеси, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність вирішення проблеми виховання національно свідомих громадян, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій.

Становлення і розвиток незалежної України, формування нових соціально-політичних відносин можливе лише за умови усвідомлення молодим поколінням особистої відповідальності за долю своєї країни. Відтак, патріотичне виховання учнівської молоді стає важливою складовою частиною процесу формування зрілої особистості – громадянина, справжнього спадкоємця і продовжувача національних традицій з активною громадянською позицією. Адже патріотизм – одне з найглобальніших людських почуттів, закріплених віками і тисячоліттями, що поєднує в собі любов до своєї  Вітчизни, рідної землі, свого народу, своєї матері, бажання зберегти історично-культурну спадщину і готовність до їх захисту.

В основі системи патріотичного виховання має бути національна ідея як консолідуючий чинник розвитку суспільства і нації в цілому.

Провідною ідеєю проекту «Україно, я для тебе на світі живу!» (далі – проект) є формування у дітей та молоді патріотизму, сучасної національної ідентичності, національної гідності.

 

Основні поняття

Патріотизм – це любов до Батьківщини, відданість своєму народові, готовність для них на жертви й подвиги.

Патріот – той, хто любить свою Батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви й подвиги.

Патріотичне виховання – процес цілеспрямованого, систематичного, організованого та планомірного впливу на свідомість і поведінку молоді щодо формування почуття любові до Батьківщини через виховання високих громадських, моральних, психологічних, професійних і фізичних якостей, необхідних для реалізації інтелектуального та творчого потенціалу особистості в інтересах всебічного розвитку суспільства, забезпечення безумовної готовності до захисту Вітчизни.

 

Мета і завдання

Метою проекту є формування патріотизму юних українців, самовідданості, активної громадянської позиції, особистої відповідальності і дієвості за долю та єдність країни.

Основними завданнями проекту є:

  • активізація діяльності навчального закладу з виховання у дітей, учнівської молоді почуття патріотизму;
  • організація виховної роботи та змістовного дозвілля дітей, учнівської молоді у позашкільному навчальному закладі патріотичного спрямування, успадкування духовних надбань українського народу;
  • посилення моральної складової в загальній системі формування у молоді національної гідності, готовності до виконання громадянських та конституційних обов’язків, особистісних рис громадянина Української держави;
  • виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України;
  • виховання у дітей та учнівської молоді шанобливого ставлення до державних символів – Державного Герба України, Державного Прапора України і Державного Гімну України, почуття громадянства,  освіченості, формуванню національної свідомості, належності до рідної землі;
  • забезпечення духовної єдності поколінь, підтримка та пропагування сімейних цінностей;
  • здійснення науково-методичного супроводу реалізації завдань патріотичного виховання;
  • підготовка педагогів до реалізації завдань патріотичного виховання;
  • створення та наповнення інформаційних ресурсів з питань патріотичного виховання.

Нормативно-правова база

  1. Закони України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про молодіжні та дитячі громадські організації», «Про захист суспільної моралі»;
  2. Розпорядження Кабінету Міністрів України  «Про затвердження плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини» від 08.12.2009                    № 1494-р; 
  3. Розпорядження «Деякі питання військово-патріотичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів» від 27.08.2010                      № 1718-р;
  4. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 № 199-р «Про заходи з увічнення пам’яті про події Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років та її учасників на 2011-2015 роки»;
  5. Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27.10.2009 № 3754/981/538/49 (зі змінами);
  6. Указ президента України № 344/2013 Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року;
  7. Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»;
  8. Указ Президента України від 19.10.2012 № 604 «Про заходи у зв’язку з відзначенням 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років»;
  9. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 травня 2013 року № 360 «Про затвердження плану заходів на 2013-2015 роки з підготовки і відзначення 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років»;
  10.  Наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України від 21 жовтня 2013 року № 1453/716/997 «Про Програму патріотичного виховання учнівської та студентської молоді в навчальних закладах України та План заходів Естафети Програми на 2013-2015 роки»;
  11.  Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;

Розробники проекту: організаційно-масовий відділ комунального закладу Сумської міської ради – Сумський міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді. За основу проекту взято освітньо-виховний проект з громадянсько-патріотичного виховання «Моя країна – Україна, Київщина – серце України», рекомендований до реалізації в освітній системі Київської області протягом 2014-2018 років.

Учасники проекту: педагоги, діти, учнівська молодь позашкільного навчального закладу, батьківська громадськість.

Термін реалізації проекту: щорічно, починаючи з 2015 року. 

Характеристика проекту:

  • за кінцевим результатом: освітньо-виховний;
  • за кількістю учасників: масовий;
  • за тривалістю: довготривалий;
  • домінуючий вид діяльності: творчий.

Етапи проекту

 

Етапи

Вид діяльності

Терміни виконання

Пошуково-аналітичний

- розробка проекту, підготовка інформаційних, інструктивно-методичних матеріалів;

- проведення організаційних методико-педагогічних заходів щодо реалізації проекту;

- визначення ресурсів (матеріально-технічних, фінансових та кадрових) для забезпечення реалізації проекту

Січень-лютий

  1. року

Практичний

- розробка інструктивно-методичного забезпечення проекту;

- висвітлення освітньо-виховної та розвивальної роботи з дітьми, учнівською молоддю в засобах масової інформації, на сайті навчального закладу, місцевих органів управління освітою;

- проведення освітньо-виховної та організаційно-масової роботи, організація соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю;

- психолого-педагогічний супровід усіх форм діяльності навчального закладу

Лютий-грудень

 

Презентаційний (підсумковий)

- проведення підсумкового заходу за участю педагогів, дітей, учнівської молоді навчального закладу, батьківської громадськості;

- підведення підсумків роботи по реалізації проекту: узагальнення та оформлення матеріалів по реалізації проекту, презентація результатів проектної діяльності, висвітлення досвіду з патріотичного виховання у фахових виданнях, засобах масової інформації

Грудень

 

ПЛАН

заходів щодо вдосконалення системи  патріотичного та громадянського виховання дітей, учнівської молоді в комунальному закладі Сумської міської ради – Сумський міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді

 

№ з/п

Назва заходу

Терміни виконання

Відповідальні

Заходи інформаційно-методичного забезпечення

  1.  

Включення до плану роботи постійного семінару питань, що забезпечують підготовку педагогічних працівників до організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді

Січень

Дубініна С. Б., завідувач методичного відділу

  1.  

Підготовка методичного забезпечення для підвищення якості організації роботи з патріотичного виховання: конспектів занять, рекомендацій, сценаріїв виховних заходів тощо

Постійно

Дубініна С. Б., завідувач методичного відділу; Ніколенко С. В., завідувач організаційно-масового відділу

  1.  

Включення до плану виховної роботи навчального закладу заходів з дітьми, учнівською молоддю щодо формування національної свідомості, відданості та вірності українському народу, готовності до захисту України, забезпечення її суверенітету та територіальної цілісності, зокрема проведення акцій єднання «Наша Україна –  єдина країна»,   годин спілкування «Моя Україно, я тобою на світі живу», днів української вишиванки та рідної мови, святкових програм  тощо

Вересень

Ніколенко С. В., завідувач організаційно-масового відділу

  1.  

Проведення акцій-реквіємів, круглих столів, уроків пам’яті, тематичних годин, вечорів-реквіємів, науково-практичних конференцій «Трагедія Голодомору 1932-1933 років в Україні», «Скорботні роковини», «Коли горить свіча», «Доколи пам’ять в серці не згасає», «Скорботна свічка пам’яті святої», «Німа правда історії» до роковин Голодомору 1932-1933 років в Україні

Листопад

Ніколенко С. В., завідувач організаційно-масового відділу

  1.  

Розміщення методичних матеріалів патріотичного змісту (конспектів занять, виховних заходів, програм ви­ховної та гурткової роботи, проектів тощо), розроблених педагогами закладу, на сайті комунального закладу Сумської міської ради – Сумський міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді

По мірі підготовки

Дубініна С. Б., завідувач методичного відділу;

Шарпило О. М., методист

  1.  

Проведення тематичних екскурсій та лекцій на базі краєзнавчо-етнографічного музею та музею хліба навчального закладу

Постійно

Мельник С. П., Василець Р. В., завідувачі музеїв

  1.  

Розширення напрямів співробітництва навчального закладу з  громадськими, благодійними організаціями та об’єднаннями, органами державного управління, військовими комісаріатами, військовими частинами Збройних Сил України з питань патріотичного виховання дітей, учнівської молоді

Постійно

Ніколенко С. В., завідувач організаційно-масового відділу

  1.  

Участь у  Міжнародних, Всеукраїнських, обласних конкурсах, виставках, акціях патріотичного спрямування

Упродовж року

Завідувачі відділів

  1.  

Розширення тематики науково-дослідницьких робіт вихованців навчального закладу у розділах «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство», «Мовознавство»,  спрямованих на дослідження героїчного минулого рідного краю, його культурно-духовної спадщини

Упродовж року

Завідувачі відділів

Масові заходи з дітьми та учнівською молоддю, виховні справи, акції, конкурси патріотичного спрямування

  1.  

Анкетування вихованців на тему патріотизму

Лютий, грудень

Ковальова С. М., практичний психолог

  1.  

Участь у Всеукраїнській акції «Лист пораненому»

Упродовж року

 

Завідувачі відділів

  1.  

Участь у благодійній акції «Діти Сумщини – воїнам АТО»

Упродовж АТО

Завідувачі відділів

  1.  

Розробка та проведення Уроків Мужності

Упродовж року

Дубініна С. Б., завідувач методичного відділу;

керівники гуртків

  1.  

Участь у міських заходах, присвячених Дню соборності України,  Дню Конституції, Дню незалежності, Дню Прапора

Січень, червень, серпень

Ніколенко С. В., завідувач організаційно-масового відділу;

Ширшонкова О. В., методист

  1.  

Проведення тематичних тижнів громадянсько-патріотичного спрямування

Упродовж року

Ніколенко С. В., завідувач організаційно-масового відділу

  1.  

Реалізація освітнього проекту «Україна – моя Батьківщина» в рамках школи раннього розвитку дитини «Журавлик»

Лютий-березень

Міготіна Л. Г., методист

  1.  

Літературно-мистецьке свято «Тарасовими шляхами», присвяченого 200-річчю від дня народження                Т. Г. Шевченка

Березень

Ширшонкова О. В., методист

Заходи, спрямовані на вивчення подій

Великої  Вітчизняної війни 1941-1945 років

  1.  

Бесіди з вихованцями молодшого шкільного віку  «Хто такі партизани?»

Травень

Керівники гуртків

  1.  

Інформаційно-просвітницькі бесіди з вихованцями середнього та старшого шкільного віку  про партизанський рух на Сумщині

Травень

Керівники гуртків

  1.  

Участь у міських заходах, присвячених  визволенню Сумщини від німецько-фашистських загарбників та Дню міста

Вересень

Прохненко В. Г., заст. директора з навчально-виховної роботи

  1.  

Поетична сторінка «Пам’ятайте минуле заради майбутнього»

Відповідно до календаря пам’ятних дат

Керівники гуртків

  1.  

Героїко-патріотичні туристичні походи місцями бойової слави Сумщини – відвідування місць бойової слави, меморіальних комплексів, пам’ятників, братських могил захисників Сумщини у період Великої Вітчизняної війни  1941-1945 років за участю вихованців закладу

Упродовж року

Керівники гуртків

  1.  

Випуск газети «Пам’ять вічна»

Раз у квартал

Завідувачі відділів

  1.  

Виставка учнівських малюнків, плакатів,  фоторобіт «Уроки війни»

Травень

Ніколенко С. В., завідувач організаційно-масового відділу;

Ширшонкова О. В., методист

  1.  

Тематична виставка в бібліотеці «Сумуємо. Пам’ятаємо. Шануємо»

Травень

Василець Р. В., завідувач бібліотеки

Заходи  туристсько-краєзнавчої та екскурсійної роботи з дітьми

та молоддю навчального закладу

  1.  

Участь у обласній краєзнавчий  конференції «У світі краєзнавчих відкриттів»

Грудень

Керівники гуртків

  1.  

Навчальні екскурсії до краєзнавчих,  мистецьких, етнографічних  музеїв Сумщини

Упродовж року

Керівники гуртків

  1.  

Пошукові дослідження з метою участі у Всеукраїнській туристсько-краєзнавчій експедиції «Моя Батьківщина – Україна»

Упродовж року

Керівники гуртків

  1.  

Соціально-просвітницькі та волонтерські акції (покладання вінків і квітів до пам’ятників, меморіалів, благоустрій військових поховань, надання шефської допомоги ветеранам війни тощо)

Постійно

Ніколенко С. В., завідувач організаційно-масового відділу;

Ширшонкова О. В., методист

  1.  

Створення у краєзнавчо-етнографічному музеї  закладу експозиції, присвяченої подвигам воїнів «Небесної сотні» та воїнів АТО

Упродовж року

Мельник С. П., завідувач музею

  1.  

Робота по реалізації обласного-освітньо-виховного проекту «Рідна Сумщина»

Постійно

Прохненко В. Г., заст. директора з навчально-виховної роботи

Заходи, спрямовані на зміцнення здоров’я дітей та молоді,

формування фізичної культури і культури здоров’я

в рамках Школи сприяння здоров’ю

  1.  

Бесіди, лекторії, диспути, години спілкування, психологічні аукціони «Стежина здоров’я», «Шкідливі звички та їх профілактика», «Рухова активність та тривалість життя», «Екологія ґрунту та здоров’я людини», «Стань переможцем над шкідливими звичками», «Не помилитись допоможе обізнаність», «Сходинки здоров’я» тощо

Упродовж року

Керівники гуртків

  1.  

Участь в акціях, виставках, конкурсах малюнків, стіннівок, соціальної реклами «Здоровим бути модно», «Шкідливі звички на заваді життя», «Твоє майбутнє у твоїх руках», «Здоров’я – найвища цінність» тощо

Упродовж року

Керівники гуртків

  1.  

Участь в обласному фестивалі-конкурсі «Молодь обирає здоров’я»

Лютий-квітень

Бурян О.М., завідувач відділу екології та краєзнавства

Заходи, спрямовані на розвиток дитячого лідерського руху

  1.  

Забезпечення створення в навчальному закладі сприятливих умов для функціонування ефективної моделі діяльності органів учнівського самоврядування в рамках партнерської співпраці педагогів, вихованців, батьків

Упродовж року

   Ширшонкова О. В., методист

  1.  

Сприяння розвитку волонтерського руху серед учнівської молоді, залученню їх до посильної допомоги людям похилого віку, одиноким непрацездатним громадянам, учасникам АТО, створенню в навчальному закладі загонів милосердя, проведення акцій «Доброго ранку, ветеране!», «Квіти на обеліски», «Листівка ветерану» тощо